11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1) Sayısal Görsel İletişim Tasarım araçlarını kullanabilecektir,
  • 2) Belli bir zamanda dijital medyada tasarım problemi çözme becerilerini geliştirebilecektir,
  • 3) Görsel İletişim Tasarımcısının temel ihtiyaçlarını ve onları eğitimlerinde ve üniversiteden sonra nasıl kullanacaklarını etkin bir şekilde uygulayabilecektir,
  • 4) Yaratıcı düşünceyi tasarım çözümlerinde uygulayabilecektir,
  • 5) Bir projeyi fikirden son icraya kadar olan süreç içerisinde meydana getirecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Bilgisayar destekli tasarım temel terminolojisi Yok
2 Girişi: Adobe Creative Suite ve diğer kullanılan uygulamalar. Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print.
3 Adobe Creative Suite: Adobe Illustrator ve Photoshop ile çalışmak Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print.
4 Dosya formatları, renk ve baskı alımı. Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print.
5 Çizimden vektöre geçiş Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
6 Poster tasarımı: Gridlerle çalışmak, Adobe Creative Suite ile etkili plan oluşturmak Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
7 Poster tasarımı: Harfler ve süsleme, Adobe Creative Suite ile etkili plan oluşturmak Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
8 Kimlik yaratmak: Logo Tasarımı Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
9 Kimlik yaratmak: Logo Tasarımı, Kartvizitler, Antetli kağıtlar ve zarflar Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
10 Kimlik yaratmak: Logo Tasarımı, Kartvizitler, Antetli kağıtlar ve zarflar Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
11 Infografiklere giriş Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
12 Baskı için reklam yaratmak (dergiler, gazeteler) Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
13 Adobe Photoshop'tan metin ve dosya aktarımı Adobe Creative Suite 6 Design & Web Premium Classroom in a Book: The Official Training Workbook. San Jose: Adobe Systems, 2013. Print. Zakia, Richard D. Perception and Imaging - A Way of Seeing. Burlington MA: Focal, 2013. Print.
14 Final proje Yok
15 Yarıyılın gözden geçirilmesi Yok
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitaplar, sunumlar, ve multimedia
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
25
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
42
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
490

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010